Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op vragen die op dit moment vaak worden gesteld aan onze medewerkers. Deze vragen zijn ondergebracht in de volgende rubrieken:

Afhandeling van je boeking

• Ik heb geboekt via de website, wat is nu de vervolgprocedure?
• Wat betekenen de afkortingen en codes die op mijn factuur en de websites vermeld staan?
• Hoe laat mag ik in/uit checken?
• Mag ik reizen tijdens mijn zwangerschap?
• Wat moet ik doen wanneer er een fout in mijn boeking staat?
• Wat moet ik doen wanneer mijn naam verkeerd is gespeld?
• Welke betalingsmodelijkheden zijn er?
• Lastminute vakantie geboekt? Hoe moet ik betalen?

Online je vakantie boeken

• Hoe boek ik online mijn vakantie?
• Hoe dien ik de namen van de passagiers in te vullen?
• Hoe weet ik of mijn boeking definitief is?
• Speciale wensen of reizen op maat?
• Zijn alle aanbiedingen up-to-date en direct boekbaar?

Over onze organisatie

• Hoe kan ik jullie bereiken?

Over je geboekte reis

•Hoe kom ik in het bezit van mijn reisbescheiden?
• Wat zijn/worden mijn vluchttijden?
• Hoe laat moet ik inchecken voor mijn vlucht?
• Welke reisdocumenten heb ik nodig? En geldt er op mijn bestemming een visumplicht?
• Wat moet ik doen bij onvolkomendheden?
• Waarom zou ik een verzekering afsluiten?
• Ik wil een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten, kan dit?


Afhandeling van je boeking

terug naar boven

Je krijgt na je boeking een bevestiging per e-mail toegezonden. Daarin staat je reserveringsnummer vermeld. Na controle van je boeking sturen wij u de factuur zowel per post als per email toe.

De factuur zal binnen één werkdag aan je worden verzonden. Op deze factuur vermelden wij je gegevens, de geboekte accommodatie, eventuele preferenties en de betalingscondities.

terug naar boven

Op je factuur en de website kunnen codes en afkortingen voorkomen. Hieronder staan de betekenissen van deze codes:

Codes Betekenis accommodatie
LG Alleen overnachting (zonder maaltijden).
LO Overnachting en ontbijt.
HP Overnachting, ontbijt en diner.
VP Overnachting, ontbijt, lunch en diner.
AI Overnachting, alle maaltijden en drankjes volgens beschrijving.
UAI Overnachting, alle maaltijden en drankjes volgens beschrijving.
VB Volgens beschrijving op de website / brochure.
Codes Betekenis luchtvaartmaatschappijen
HV Transavia
AB Air Berlin
CAI Corendon Airlines
XQ Sun Express
OHY Onur Air
PGT Pegasus Airlines
Codes Betekenis luchthavens
NL Nederland
AMS Amsterdam
EIN Eindhoven
GRQ Groningen Eelde Airport
MST Maastricht
RTM Rotterdam
DUI Duitsland
BRE Bremen
DTM Dortmund
DUS Düsseldorf
HAJ Hannover
CGN Keulen
PAD Lipperstadt / Paderborn
FMO Münster
NRN Niederrhein
BEL België
BRU Brussel
TUR Turkije
AYT Antalya
BJV Bodrum
DLM Dalaman
ADB Izmir

terug naar boven

Het is internationaal vastgelegd dat men de kamer tussen 10 en 12 uur moet verlaten. Op dit tijdstip vervalt tevens het recht op eventuele verzorging qua eten en drinken. Een accommodatiehouder is vrij om een bijdrage te vragen voor het gebruik van de faciliteiten en de verzorging nadat je bent uitgecheckt. Ook kan het op enkele bestemmingen voorkomen dat je op de aankomstdag niet voor 12 uur in je kamer of appartement terecht kunt.

terug naar boven

Zwangere vrouwen mogen t/m week 27 van de zwangerschap reizen zonder doktersverklaring. Vanaf 28 weken t/m 34 weken is reizen alleen mogelijk met een schriftelijke doktersverklaring.

Let op: Deze verklaring mag echter niet ouder zijn dan 7 dagen, op de dag van vertrek. Zwangere vrouwen worden anders uit gezondheidsoverwegingen geweigerd. Tijdens de zwangerschap is het vanaf week 35 niet toegestaan om te vliegen.

terug naar boven

Wanneer je een fout in je boeking constateert dien je direct contact met onze organisatie op te nemen.

terug naar boven

Je dient dan telefonisch contact met ons op te nemen. Wij nemen vervolgens contact op met de desbetreffende touroperator of luchtvaartmaatschappij. Afhankelijk van de voorwaarden van deze touroperator of airline en afhankelijk van wiens fout het is, dienen er in sommige gevallen kosten te worden betaald.

terug naar boven

Indien je online boekt bij Studententravel.nl kun je betalen door middel van iDeal. Je dient een aanbetaling van 30% te voldoen bij de boeking. Je ontvangt vervolgens een factuur met de restantbetaling. Boek je binnen 7 weken voor vertrek dan moet je het gehele bedrag in één keer online voldoen middels iDeal.

terug naar boven

Als je binnen zes weken voor vertrek (last-minute) een reis boekt, dien je het gehele bedrag in één keer over te maken.

Online je vakantie boeken

terug naar boven

terug naar boven

Het is belangrijk om je voorletter, voornaam en achternaam conform paspoort in te vullen. De voorletter dient de eerste letter conform paspoort te zijn, meerdere voorletters zijn niet toegestaan. De voornaam dient de eerste naam conform paspoort te zijn (een roepnaam is nog al eens verschillend van de eerste voornaam uit uw paspoort), meerdere voornamen zijn niet toegestaan.

terug naar boven

Als je speciale wensen hebt ten aanzien van je vakantie of u wilt een reis op maat boeken, dan kun je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder.

terug naar boven

Alle aanbiedingen, informatie en tarieven komen rechtstreeks uit een online database en zijn daarom altijd up-to-date. Deze database wordt meerdere malen per dag ververst en aanbiedingen die niet meer boekbaar zijn worden verwijderd. Als je de reis kunt boeken, dan is de reis beschikbaar. Het kan echter voorkomen dat sommige aanbiedingen in de loop van de dag ‘vol’ zijn en dus niet meer beschikbaar zijn. Deze zullen nadat u hierop heeft geklikt overigens direct uit de database worden verwijderd.

Internet:
www.lazytours.nl
www.reizennet.nl
www.goedkoopturkije.nl
www.sunplan.nl
www.studententravel.nl

Over je geboekte reis

terug naar boven

Ongeveer zeven dagen voor vertrek worden de reisbescheiden door ons verzonden. Bij lastminute boekingen worden deze direct na betaling opgestuurd. Je kunt er ook voor kiezen om de tickets en accommodatievouchers op te halen bij reisbureau Lazy Tours in Groningen. Het adres staat vermeld in de contactgegevens.

terug naar boven

Voor de vakanties op deze site geldt dat er altijd gebruik wordt gemaakt van chartervluchten. De vluchttijden hiervan zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen. Ook kan het zijn dat er een tussenlanding op een andere luchthaven wordt gemaakt. Deze kan eventueel ook later nog worden ingepland.

De heenreisdag en de terugreisdag gelden altijd als volledige vakantiedagen. De vluchttijden op je vliegtickets zijn altijd vermeld in de lokale tijd. Vertrek om 19.00 uur vanuit Nederland wordt dus aangegeven in Nederlandse tijd en aankomst om 23.00 uur in Turkije is de aankomst in Turkse tijd.

terug naar boven

Je dient voor al onze vluchten minimaal 2 uur voor vertrek in te checken.

terug naar boven

Voor Turkije: Je dient in het bezit te zijn van een Nederlands (of Belgisch) paspoort of Identiteitskaart dat bij terugkomst nog 3 maanden geldig is. Turkije kent een visumplicht, tegen betaling van EUR 15,- kun je zonder enige formaliteit op elke Turkse luchthaven een visum verkrijgen.

Voor Griekenland: Je dient in het bezit te zijn van Nederlands (of Belgisch) paspoort of Europese ID kaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Voor Spanje: Je dient in het bezit te zijn van Nederlands (of Belgisch) paspoort of Europese ID kaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Voor Italië: Je dient in het bezit te zijn van Nederlands (of Belgisch) paspoort of Europese ID kaart dat bij terugkomst in Nederland nog geldig is.

Voor Bulgarije: Je dient in het bezit te zijn van een geldig Nederlands (of Belgisch) paspoort of ID kaart dat bij terugkomst nog geldig is.

Voor Egypte: Bij reizen naar Egypte dient het Nederlandse paspoort nog minimaal 2 maanden geldig te zijn bij terugkomst. Het Belgische paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn bij terugkomst. Je hebt een visum nodig dat je bij aankomst in Egypte tegen betaling van EUR 25,- kunt aanschaffen. Belgische paspoorthouders dienen ook nog twee extra pasfoto’s mee te nemen.

Voor Tunesie: Je dient in het bezit te zijn van een Nederlands (of Belgisch) paspoort die bij terugkomst in Nederland nog geldig is. Indien er een volledig verzorgde pakketreis via Lazy Tours geboekt is volstaat een geldige identiteitskaart met pasfoto, echter een paspoort wordt aanbevolen.

Voor Marokko: U dient in het bezit te zijn van een geldig Nederlands paspoort (of Belgisch) die bij terugkomst nog geldig is.

Heb je een andere nationaliteit dan de Nederlandse of de Belgische of beschikt je over een Nederlands vreemdelingenpaspoort of een Nederlands vluchtelingenpaspoort, neem dan contact op met het consulaat of de ambassade van het betreffende land!

Voor overige nationaliteiten en voor de meest actuele informatie over visum en reisdocumenten raadpleeg altijd www.cibt.nl
terug naar boven

Indien je op je bestemming een fout of onvolkomenheid constateert, dan dien je daar direct melding van te maken bij de verstrekker van de dienst (bijvoorbeeld het hotel), bij de reisleiding of bij de lokale vertegenwoordiger van de reisorganisatie. Als de tekortkoming ook dan nog niet binnen redelijke termijn tot tevredenheid is opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van de reis en dus aanleiding geeft tot een klacht, dien je deze zo spoedig mogelijk schriftelijk te melden bij de reisleiding (klachtenrapport), of, indien dit onmogelijk is, bij de reisorganisator. Als een klacht niet bevredigend wordt opgelost, moet deze uiterlijk binnen een maand na terugkeer in Nederland schriftelijk en gemotiveerd worden ingediend bij het boekingskantoor. Klachten buiten deze termijn ingediend, worden door ons niet in behandeling genomen. Over smaak valt niet te twisten, klachten over maaltijden in je accommodatie worden door ons dan ook niet in behandeling genomen.

terug naar boven

Als je op reis gaat, ben je (en je spullen) kwetsbaarder dan thuis. Je loopt een groter risico om iets kwijt te raken, zaken te beschadigen of bestolen te worden. Het is daarom altijd erg verstandig u te verzekeren tegen diefstal, verlies en schade.

Daarnaast is het van groot belang dat je gedekt bent voor eventuele ziektekosten. De kosten in het buitenland liggen vaak vele malen hoger dan in Nederland, via je zorgverzekering ben je tot een maximaal bedrag verzekerd wat vaak niet voldoende is om de gemaakte kosten te dekken.

terug naar boven

Bij het maken van uw boeking kun je direct een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten. Mocht je na je boeking een verzekering willen afsluiten dan kun je contact met ons opnemen.

(c)2010 404WEB webhosting en webdesign